Interesujesz się kodem PKD: 45.11.Z? Reprezentuje on branżę: Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek. Dowiedz się więcej o tym kodzie PKD!

Jakiego rodzaju działalność obejmuje PKD: 45.11.Z?

Podklasa ta obejmuje:

  • sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych, nowych i używanych:
    • samochodów osobowych, włączając wyspecjalizowane samochody takie jak: ambulanse i mikrobusy itp. (<= 3,5 t.),
  • sprzedaż hurtową i detaliczną samochodów terenowych (<= 3,5 t.).

 Podklasa ta nie obejmuje:

  • sprzedaży hurtowej i detalicznej części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach grupy 45.3.

Do jakiego grupy, działu i sekcji przynależy PKD: 45.11.Z?

Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek przynależy do grupy Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych. Grupa ta obejmuje wznoszenie kompletnych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, na własny rachunek lub na zlecenie. Część robót budowlanych, a czasami nawet cała praca może być zlecana podwykonawcom. Wyspecjalizowane roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych sklasyfikowane są w odpowiednich podklasach działu 43.
Grupa 41.2 przynależy do działu 45: Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi; naprawa pojazdów samochodowych. Dział ten obejmuje:
  • sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych, nowych i używanych,
  • naprawy i konserwację pojazdów samochodowych, włączając motocykle,
  • sprzedaż hurtową i detaliczną części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, włączając motocykle,
  • działalność agentów komisowych zaangażowanych w sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych,
  • hurtową sprzedaż aukcyjną pojazdów samochodowych, włączając motocykle,
  • hurtową sprzedaż pojazdów samochodowych za pośrednictwem Internetu,
  • mycie, polerowanie pojazdów samochodowych włączając motocykle itp.
 Dział ten nie obejmuje:
  • przedaży detalicznej paliwa silnikowego, produktów smarowych i chłodniczych, sklasyfikowanej w 47.30.Z.

Natomiast Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi; naprawa pojazdów samochodowych należy do sekcji G: Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle. Sekcja ta obejmuje:
  • sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą przetwarzania) wszystkich rodzajów towarów,
  • świadczenie usług związanych ze sprzedażą towarów
  • naprawy pojazdów samochodowych i motocykli.
Sprzedaż hurtowa i detaliczna są końcowymi etapami dystrybucji towarów. Sprzedaż bez przetwarzania obejmuje czynności podstawowe (lub manipulacyjne) związane z handlem, np. sortowanie, klasyfikowanie, składanie wyrobów, mieszanie (łączenie) wyrobów (np. wina lub piasku), butelkowanie (poprzedzone lub nie myciem butelek), pakowanie, dzielenie na mniejsze partie i przepakowywanie towarów w celu dystrybucji w mniejszych partiach, przechowywanie (nawet mrożonych lub chłodzonych) wyrobów, czyszczenie i suszenie produktów rolnych, przycinanie płyt pilśniowych z włókien drzewnych lub arkuszy metalowych, traktowane jako działalność drugorzędna. Dział 45 Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi; naprawa pojazdów samochodowych obejmuje wszystkie rodzaje działalności związane ze sprzedażą i naprawą pojazdów samochodowych i motocykli. Dział 46 Handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi i motocyklami obejmuje odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych towarów sprzedawcom detalicznym, użytkownikom przemysłowym, handlowym, profesjonalnym, korporacjom, instytucjom lub innym hurtownikom; agentom i pośrednikom prowadzącym działalność handlową, polegającą na zakupie i następnie odsprzedaży, przy czym mogą to być osoby lub jednostki prowadzące działalność, np.: hurtownicy, pośrednicy, maklerzy, dystrybutorzy towarów przemysłowych, eksporterzy, importerzy, spółdzielnie handlowe oraz oddziały i biura sprzedaży (z wyłączeniem sklepów detalicznych) utrzymywane przez jednostki produkcyjne lub wydobywcze, w celu sprzedaży ich towarów, ale nieumiejscowione na terenach ich zakładów lub kopalni. Dział ten obejmuje także działalność maklerów, sprzedawców komisowych i agentów, akwizytorów oraz organizacje spółdzielcze i inne organizacje handlowe zaangażowane w handel produktami gospodarki rolnej. Obejmuje również wykonywanie czynności związanych zwykle z handlem hurtowym, takich jak: montowanie, sortowanie i klasyfikowanie towarów w dużych ilościach, magazynowanie buforowe, przepakowywanie i butelkowanie, redystrybucję w mniejsze partie, np. wyrobów farmaceutycznych; przechowywanie, chłodzenie, dostarczanie i instalowanie towarów na własny rachunek, promowanie sprzedaży i projektowanie etykiet. Większość hurtowników jest prawnymi właścicielami sprzedawanych towarów, ale niektórzy działają jako agenci komisowi lub prowadzą sprzedaż na zlecenie. Dział 47 Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi obejmuje odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych artykułów użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego prowadzoną przez sklepy, domy towarowe, domy sprzedaży wysyłkowej, na straganach, przez domokrążców i akwizytorów, spółdzielnie konsumenckie, domy aukcyjne itp. Rozróżnienie pomiędzy działem 46 a działem 47 określone jest przez rodzaj dominującego klienta.

Znaczenie gospodarzecze branży: sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek

Branża sprzedaży hurtowej i detalicznej samochodów osobowych i furgonetek ma ogromne znaczenie gospodarcze w Polsce. Jest to jeden z kluczowych sektorów, który generuje znaczące przychody i zatrudnienie. Polski rynek samochodowy jest jednym z największych w Europie, co sprawia, że branża ta ma istotny wpływ na całą gospodarkę krajową.

Sprzedaż samochodów osobowych i furgonetek generuje znaczne przychody dla producentów samochodów, importerów oraz dealerów. To również istotne źródło dochodów dla instytucji finansowych, oferujących kredyty i leasingi samochodowe. Duże znaczenie ma również sektor usług związanych z serwisem i naprawą pojazdów.

Branża samochodowa zapewnia również wiele miejsc pracy. Zatrudnia ona tysiące osób bezpośrednio w salonach sprzedaży, serwisach samochodowych, jak również pośrednio w firmach dostarczających podzespoły i usługi dla tego sektora. Istotne jest również zatrudnienie w firmach ubezpieczeniowych i instytucjach finansowych obsługujących kredyty samochodowe.

Ważne jest również zauważenie, że rozwój branży samochodowej ma pozytywny wpływ na wiele innych sektorów gospodarki. Zwiększone zapotrzebowanie na samochody prowadzi do wzrostu produkcji i handlu częściami do pojazdów, a także zwiększa popyt na usługi transportowe.

Wnioskując, branża sprzedaży hurtowej i detalicznej samochodów osobowych i furgonetek odgrywa kluczową rolę w polskiej gospodarce, zarówno pod względem generowania przychodów, jak i zatrudnienia. Jej rozwój przyczynia się do wzrostu innych sektorów gospodarki i stanowi ważny czynnik rozwoju kraju.

Trendy i przyszłość branży: sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek

W Polsce branża sprzedaży hurtowej i detalicznej samochodów osobowych i furgonetek rozwija się dynamicznie, co jest związane głównie z rosnącym popytem na nowe pojazdy oraz coraz większą siłą nabywczą Polaków. Trendem, który możemy obecnie zaobserwować, jest coraz większa popularność samochodów elektrycznych oraz hybrydowych, co wynika z rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa.

Coraz większe znaczenie w branży mają również nowe technologie, takie jak systemy wspomagające kierowcę czy inteligentne asystenty parkingowe, które stają się standardem w nowoczesnych pojazdach. Również rozwój e-commerce oraz wykorzystanie internetu w procesie sprzedaży samochodów nabiera coraz większego znaczenia, umożliwiając klientom wygodne zakupy online.

W przyszłości możemy oczekiwać dalszego rozwoju rynku samochodowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju i ekologii. Coraz większa liczba producentów wprowadza na rynek elektryczne modele samochodów, co może przyczynić się do stopniowego zwiększania udziału pojazdów elektrycznych w sprzedaży. Zmiany prawne, takie jak zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Europie od 2035 roku, także będą miały wpływ na rozwój branży samochodowej w Polsce.

W związku z powyższym, konieczne będzie dostosowanie się firm działających w branży do zmieniających się trendów oraz inwestowanie w rozwój nowych technologii i ekologicznych rozwiązań. Warto również zwrócić uwagę na rosnące znaczenie serwisów i usług dodatkowych oferowanych w ramach sprzedaży samochodów, co może przyczynić się do budowania większej lojalności klientów.
Możesz ocenić ten artykuł: