Chcesz dowiedzieć się czego o kodzie PKD: 47.91.Z? Identyfikuje on działalność: Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet. Przeczytaj artykuł o tym kodzie PKD!

Jakiego rodzaju działalność obejmuje PKD: 47.91.Z?

Klient dokonuje wyboru towaru w oparciu o ogłoszenia, katalogi, informacje dostarczone na stronie internetowej, modele albo inny środek reklamy i składa swoje zamówienie za pośrednictwem poczty, telefonu lub przez Internet (zwykle poprzez specjalne środki zapewnione w ramach takiej strony internetowej). Nabyte towary mogą być albo bezpośrednio ściągnięte z Internetu lub fizycznie dostarczone do klienta.

Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną:

  • dowolnego towaru drogą zamówienia pocztowego,
  • dowolnego produktu przez Internet,
  • bezpośrednią przez telewizję, radio i telefon,
  • prowadzoną na aukcjach internetowych.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • sprzedaży detalicznej pojazdów samochodowych oraz części i akcesoriów do pojazdów samochodowych poprzez Internet, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach grup 45.1, 45.3,
  • sprzedaży detalicznej motocykli oraz części i akcesoriów do motocykli poprzez Internet, sklasyfikowanej w grupie 45.40.Z.

Do jakiego grupy, działu i sekcji przynależy PKD: 47.91.Z?

Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet przynależy do grupy Sprzedaż detaliczna prowadzona na straganach i targowiskach. Grupa ta obejmuje sprzedaż detaliczną dowolnych nowych lub używanych towarów prowadzoną zazwyczaj na straganach umiejscowionych wzdłuż dróg publicznych lub wyznaczonych targowiskach.
Grupa 47.8 przynależy do działu 47: Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi. Handel detaliczny najpierw sklasyfikowany jest według miejsca sprzedaży (sprzedaż w sklepie: odpowiednie podklasy grup 47.1 do 47.7; sprzedaż poza siecią sklepową: odpowiednie podklasy grup 47.8 i 47.9). Handel detaliczny prowadzony w sklepach został podzielony na sprzedaż detaliczną artykułów nowych w sklepach niewyspecjalizowanych (odpowiednie podklasy grupy 47.1) i wyspecjalizowanych (odpowiednie podklasy grup 47.2 do 47.7) i oraz sprzedaż detaliczną artykułów używanych w sklepach wyspecjalizowanych (podklasa 47.79.Z). W ramach sprzedaży detalicznej prowadzonej w sklepach wyspecjalizowanych dokonano podziału według rodzaju sprzedawanych towarów. Sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową została podzielona według miejsca sprzedaży, np.: sprzedaż prowadzona na straganach i targowiskach (odpowiednie podklasy grupy 47.8) oraz pozostała sprzedaż detaliczna, np. sprzedaż korespondencyjna, handel obwoźny, automaty sprzedające itp. (odpowiednie podklasy grupy 47.9). Handel detaliczny obejmuje sprzedaż towarów zwanych towarami konsumpcyjnymi lub detalicznymi. Natomiast sprzedaż dóbr, takich jak: ziarna zbóż, rudy, maszyny przemysłowe itp. jest wyłączona z tego działu. Dział ten obejmuje:
  • odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych artykułów użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego prowadzoną przez sklepy, domy towarowe, domy sprzedaży wysyłkowej, na straganach, przez domokrążców i akwizytorów, spółdzielnie konsumenckie, domy aukcyjne, Internet itp.,
  • jednostki zaangażowane głównie w sprzedaż na rzecz ludności, takich towarów jak: komputery, materiały piśmienne, farba lub tarcica, pomimo, że towary te przeznaczone są nie tylko do użytku osobistego lub dla potrzeb gospodarstw domowych,
  • wykonywanie czynności związanych zwykle z handlem, ale niezmieniających podstawowego charakteru towaru, np.: sortowanie, rozdzielanie, mieszanie i pakowanie,
  • sprzedaż detaliczną prowadzoną przez agentów komisowych.
Dział ten nie obejmuje:
  • sprzedaży produktów rolnych przez rolników, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 01,
  • produkcji wyrobów i ich sprzedaży, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach działów 10-32,
  • sprzedaży pojazdów samochodowych, motocykli i ich części, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 45,
  • handlu ziarnami zbóż, rudami, ropą naftową, chemikaliami przemysłowymi, stalą i żeliwem oraz maszynami i urządzeniami przemysłowymi, sklasyfikowanego w odpowiednich podklasach działu 46,
  • sprzedaży żywności i napojów do konsumpcji na miejscu i sprzedaży żywności na wynos, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 56,
  • wynajmu i wypożyczania dla ludności artykułów przeznaczonych do użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach grupy 77.2.

Natomiast Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi należy do sekcji G: Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle. Sekcja ta obejmuje:
  • sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą przetwarzania) wszystkich rodzajów towarów,
  • świadczenie usług związanych ze sprzedażą towarów
  • naprawy pojazdów samochodowych i motocykli.
Sprzedaż hurtowa i detaliczna są końcowymi etapami dystrybucji towarów. Sprzedaż bez przetwarzania obejmuje czynności podstawowe (lub manipulacyjne) związane z handlem, np. sortowanie, klasyfikowanie, składanie wyrobów, mieszanie (łączenie) wyrobów (np. wina lub piasku), butelkowanie (poprzedzone lub nie myciem butelek), pakowanie, dzielenie na mniejsze partie i przepakowywanie towarów w celu dystrybucji w mniejszych partiach, przechowywanie (nawet mrożonych lub chłodzonych) wyrobów, czyszczenie i suszenie produktów rolnych, przycinanie płyt pilśniowych z włókien drzewnych lub arkuszy metalowych, traktowane jako działalność drugorzędna. Dział 45 Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi; naprawa pojazdów samochodowych obejmuje wszystkie rodzaje działalności związane ze sprzedażą i naprawą pojazdów samochodowych i motocykli. Dział 46 Handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi i motocyklami obejmuje odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych towarów sprzedawcom detalicznym, użytkownikom przemysłowym, handlowym, profesjonalnym, korporacjom, instytucjom lub innym hurtownikom; agentom i pośrednikom prowadzącym działalność handlową, polegającą na zakupie i następnie odsprzedaży, przy czym mogą to być osoby lub jednostki prowadzące działalność, np.: hurtownicy, pośrednicy, maklerzy, dystrybutorzy towarów przemysłowych, eksporterzy, importerzy, spółdzielnie handlowe oraz oddziały i biura sprzedaży (z wyłączeniem sklepów detalicznych) utrzymywane przez jednostki produkcyjne lub wydobywcze, w celu sprzedaży ich towarów, ale nieumiejscowione na terenach ich zakładów lub kopalni. Dział ten obejmuje także działalność maklerów, sprzedawców komisowych i agentów, akwizytorów oraz organizacje spółdzielcze i inne organizacje handlowe zaangażowane w handel produktami gospodarki rolnej. Obejmuje również wykonywanie czynności związanych zwykle z handlem hurtowym, takich jak: montowanie, sortowanie i klasyfikowanie towarów w dużych ilościach, magazynowanie buforowe, przepakowywanie i butelkowanie, redystrybucję w mniejsze partie, np. wyrobów farmaceutycznych; przechowywanie, chłodzenie, dostarczanie i instalowanie towarów na własny rachunek, promowanie sprzedaży i projektowanie etykiet. Większość hurtowników jest prawnymi właścicielami sprzedawanych towarów, ale niektórzy działają jako agenci komisowi lub prowadzą sprzedaż na zlecenie. Dział 47 Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi obejmuje odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych artykułów użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego prowadzoną przez sklepy, domy towarowe, domy sprzedaży wysyłkowej, na straganach, przez domokrążców i akwizytorów, spółdzielnie konsumenckie, domy aukcyjne itp. Rozróżnienie pomiędzy działem 46 a działem 47 określone jest przez rodzaj dominującego klienta.

Znaczenie gospodarzecze branży: sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet

Branża sprzedaży detalicznej prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet odgrywa coraz większe znaczenie w gospodarce Polski. Dzięki szybkiemu rozwojowi technologii i rosnącemu popytowi konsumentów na zakupy online, firmy działające w tej branży odnotowują dynamiczny wzrost obrotów. Sklepy internetowe oraz katalogi wysyłkowe dają klientom możliwość dokonywania zakupów wygodnie i szybko, co sprawia, że są coraz bardziej popularne. Wpływają one także na rozwój e-commerce w kraju oraz na zmiany w sposobie funkcjonowania tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Rozwój tej branży generuje także wzrost zatrudnienia, w tym m.in. w dziale obsługi klienta, magazynach czy logistyce. Dlatego też sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet stanowi istotny czynnik rozwoju gospodarczego w Polsce.

Trendy i przyszłość branży: sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet

W Polsce branża sprzedaży detalicznej prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej oraz sklepy internetowe dynamicznie rozwija się. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online ze względu na wygodę, szeroki wybór produktów oraz atrakcyjne promocje. Trendem, który będzie się utrzymywał w przyszłości jest dalszy rozwój e-commerce oraz personalizacja ofert dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. W miarę upowszechniania się inteligentnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja czy analiza danych, sprzedawcy będą coraz lepiej poznawać swoich klientów i proponować im produkty idealnie dopasowane do ich preferencji. Dużą rolę zagrają także innowacyjne formy dostaw, np. automatyczne skrytki czy drony. Polska branża e-commerce ma duży potencjał i będzie się rozwijała, jednak ważne będzie utrzymanie wysokich standardów obsługi klienta oraz bezpieczeństwa transakcji online.
Możesz ocenić ten artykuł: