Nie wiesz co reprezentuje kod PKD: 42.13.Z? Identyfikuje on branżę: Roboty związane z budową mostów i tuneli. Przeczytaj artykuł o tym kodzie klasyfikacji działalności!
Jakiego rodzaju działalność obejmuje PKD: 42.13.Z?
Podklasa ta obejmuje roboty związane z budową:
- mostów, wiaduktów, estakad drogowych, włączając autostradowe, kładek dla pieszych,
- tuneli.
Podklasa ta nie obejmuje:
- robót związanych z budową przejść podziemnych, sklasyfikowanych w 42.12.Z,
- wykonywania instalacji oświetleniowej i sygnalizacji świetlnej, sklasyfikowanego w 43.21.Z,
- działalności w zakresie architektury i inżynierii oraz zarządzania projektami budowlanymi sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach grupy 71.1.
Do jakiego grupy, działu i sekcji przynależy PKD: 42.13.Z?
Roboty związane z budową mostów i tuneli przynależy do grupy Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych. Grupa ta obejmuje wznoszenie kompletnych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, na własny rachunek lub na zlecenie. Część robót budowlanych, a czasami nawet cała praca może być zlecana podwykonawcom. Wyspecjalizowane roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych sklasyfikowane są w odpowiednich podklasach działu 43.Grupa 41.2 przynależy do działu 42: Roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej. Dział ten obejmuje roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej. We wszystkich grupowaniach niniejszego działu mieszczą się roboty budowlane związane ze wznoszeniem, rozbudową odbudową, przebudową, remontem, montażem budynków z elementów prefabrykowanych o charakterze stałym lub tymczasowym. Dział ten obejmuje budowę takich obiektów inżynierii lądowej i wodnej, jak: autostrady, drogi, ulice, mosty, tunele, wiadukty, estakady, drogi szynowe, płyty lotniska, porty oraz obiekty inżynierii wodnej, systemy irygacyjne, systemy kanalizacyjne, sieci wodno-kanalizacyjne, obiekty przemysłowe, rurociągi oraz linie elektroenergetyczne, odkryte obiekty sportowe itp. Roboty takie mogą być wykonywane na rachunek własny lub na zlecenie. Część robót lub czasami praktycznie cały zakres robót może być zlecony podwykonawcom.
Natomiast Roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej należy do sekcji F: Budownictwo. Sekcja ta obejmuje roboty ogólnobudowlane i specjalistyczne w zakresie budownictwa i prac inżynierii lądowej i wodnej, które polegają na budowie (tzn. wznoszeniu obiektu budowlanego w określonym miejscu, odbudowie, rozbudowie i nadbudowie obiektu budowlanego) oraz obejmują prace polegające na przebudowie, remoncie, rozbiórce lub montażu obiektu budowlanego, włączając montaż budowli z elementów prefabrykowanych oraz konstrukcji o charakterze stałym lub tymczasowym. Roboty ogólnobudowlane obejmują budowę:
- kompletnych budynków mieszkalnych, budynków biurowych, sklepów oraz pozostałych budynków użyteczności publicznej, budynków w gospodarstwach rolnych itp.,
- obiektów inżynierii lądowej i wodnej, takich jak: autostrady, ulice, mosty, tunele, drogi szynowe, płyty lotnisk, porty i inne inwestycji wodne, systemy irygacyjne, systemy kanalizacyjne, infrastruktura przemysłowa, rurociągi i linie elektryczne, obiekty sportowe itp.
- kompletnych budynków (odpowiednie podklasy działu 41),
- kompletnych obiektów inżynierii lądowej i wodnej (odpowiednie podklasy działu 42).
Znaczenie gospodarzecze branży: roboty związane z budową mostów i tuneli
Branża robot związanych z budową mostów i tuneli ma ogromne znaczenie gospodarcze w Polsce. Budowa mostów i tuneli stanowi nie tylko element infrastruktury komunikacyjnej kraju, ale także wpływa pozytywnie na rozwój gospodarczy regionów. Inwestycje w tego typu infrastrukturę generują liczne miejsca pracy oraz stymulują rozwój innych branż, takich jak przemysł materiałów budowlanych czy usługi transportowe. Ponadto, budowa nowych mostów i tuneli poprawia dostępność i efektywność transportu, co przekłada się na rozwój handlu i turystyki. Dzięki rozwojowi tej branży, Polska staje się bardziej konkurencyjna na rynku międzynarodowym, co przyczynia się do wzrostu gospodarczego kraju.Trendy i przyszłość branży: roboty związane z budową mostów i tuneli
Branża robotów zajmujących się budową mostów i tuneli rozwija się dynamicznie w Polsce. Zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak roboty budowlane i drony, pozwala na znaczne przyspieszenie prac i zwiększenie precyzji wykonanych konstrukcji. Trendem jest również rosnące zainteresowanie automatyzacją procesów budowlanych, co pozwala na skrócenie czasu realizacji inwestycji oraz obniżenie kosztów.Przyszłość tej branży wydaje się być obiecująca, zwłaszcza w kontekście rozwoju infrastruktury drogowej i kolejowej w Polsce. Wzrost inwestycji w budowę nowych mostów i tuneli, oraz modernizację istniejących konstrukcji, stwarza duże możliwości dla firm zajmujących się produkcją i obsługą robotów budowlanych.
Współpraca z uczelniami technicznymi i instytutami badawczymi pozwala na ciągłe doskonalenie technologii oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w branży robotów budowlanych. Rozwój sztucznej inteligencji i systemów zarządzania projektami pozwala na optymalizację procesów budowlanych oraz zapewnienie jeszcze większej precyzji i efektywności robót.
Podsumowując, branża robotów związanych z budową mostów i tuneli w Polsce ma duży potencjał rozwoju, szczególnie w kontekście rosnącej liczby inwestycji infrastrukturalnych. Innowacyjne technologie i skupienie na automatyzacji procesów będą kluczowe dla dalszego rozwoju tej dziedziny.
Komentarze (0)