Interesujesz się kodem PKD: 47.63.Z? Reprezentuje on działalność: Sprzedaż detaliczna nagrań dźwiękowych i audiowizualnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach. Przeczytaj artykuł o tym kodzie PKD!
Jakiego rodzaju działalność obejmuje PKD: 47.63.Z?
Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną:
- nagrań muzycznych, taśm wideo i audio, płyt CD i DVD,
- czystych taśm, płyt i dyskietek.
Do jakiego grupy, działu i sekcji przynależy PKD: 47.63.Z?
Sprzedaż detaliczna nagrań dźwiękowych i audiowizualnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach przynależy do grupy Sprzedaż hurtowa realizowana na zlecenie. Grupa ta obejmuje:- działalność agentów komisowych, maklerów i innych sprzedawców hurtowych, którzy działają na rachunek innych jednostek,
- działalność polegającą na organizowaniu wspólnych spotkań sprzedawców i nabywców lub realizowaniu transakcji handlowych w imieniu innych zleceniodawców, także za pośrednictwem Internetu,
- działalność w zakresie handlu hurtowego realizowana przez domy aukcyjne oraz Internet.
Grupa 46.1 przynależy do działu 47: Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi. Handel detaliczny najpierw sklasyfikowany jest według miejsca sprzedaży (sprzedaż w sklepie: odpowiednie podklasy grup 47.1 do 47.7; sprzedaż poza siecią sklepową: odpowiednie podklasy grup 47.8 i 47.9). Handel detaliczny prowadzony w sklepach został podzielony na sprzedaż detaliczną artykułów nowych w sklepach niewyspecjalizowanych (odpowiednie podklasy grupy 47.1) i wyspecjalizowanych (odpowiednie podklasy grup 47.2 do 47.7) i oraz sprzedaż detaliczną artykułów używanych w sklepach wyspecjalizowanych (podklasa 47.79.Z). W ramach sprzedaży detalicznej prowadzonej w sklepach wyspecjalizowanych dokonano podziału według rodzaju sprzedawanych towarów. Sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową została podzielona według miejsca sprzedaży, np.: sprzedaż prowadzona na straganach i targowiskach (odpowiednie podklasy grupy 47.8) oraz pozostała sprzedaż detaliczna, np. sprzedaż korespondencyjna, handel obwoźny, automaty sprzedające itp. (odpowiednie podklasy grupy 47.9). Handel detaliczny obejmuje sprzedaż towarów zwanych towarami konsumpcyjnymi lub detalicznymi. Natomiast sprzedaż dóbr, takich jak: ziarna zbóż, rudy, maszyny przemysłowe itp. jest wyłączona z tego działu. Dział ten obejmuje:
- odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych artykułów użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego prowadzoną przez sklepy, domy towarowe, domy sprzedaży wysyłkowej, na straganach, przez domokrążców i akwizytorów, spółdzielnie konsumenckie, domy aukcyjne, Internet itp.,
- jednostki zaangażowane głównie w sprzedaż na rzecz ludności, takich towarów jak: komputery, materiały piśmienne, farba lub tarcica, pomimo, że towary te przeznaczone są nie tylko do użytku osobistego lub dla potrzeb gospodarstw domowych,
- wykonywanie czynności związanych zwykle z handlem, ale niezmieniających podstawowego charakteru towaru, np.: sortowanie, rozdzielanie, mieszanie i pakowanie,
- sprzedaż detaliczną prowadzoną przez agentów komisowych.
- sprzedaży produktów rolnych przez rolników, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 01,
- produkcji wyrobów i ich sprzedaży, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach działów 10-32,
- sprzedaży pojazdów samochodowych, motocykli i ich części, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 45,
- handlu ziarnami zbóż, rudami, ropą naftową, chemikaliami przemysłowymi, stalą i żeliwem oraz maszynami i urządzeniami przemysłowymi, sklasyfikowanego w odpowiednich podklasach działu 46,
- sprzedaży żywności i napojów do konsumpcji na miejscu i sprzedaży żywności na wynos, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 56,
- wynajmu i wypożyczania dla ludności artykułów przeznaczonych do użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach grupy 77.2.
Natomiast Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi należy do sekcji G: Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle. Sekcja ta obejmuje:
- sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą przetwarzania) wszystkich rodzajów towarów,
- świadczenie usług związanych ze sprzedażą towarów
- naprawy pojazdów samochodowych i motocykli.
Znaczenie gospodarzecze branży: sprzedaż detaliczna nagrań dźwiękowych i audiowizualnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
Branża sprzedaży detalicznej nagrań dźwiękowych i audiowizualnych odgrywa istotną rolę w polskiej gospodarce. Sklepy specjalizujące się w sprzedaży płyt CD, DVD czy winyli stanowią ważny punkt dystrybucji dla artystów i wytwórni muzycznych. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i generowanie przychodów z tytułu sprzedaży albumów muzycznych i filmów. Ponadto, działalność tego typu sklepów przyczynia się do promocji kultury muzycznej i filmowej w Polsce, popularyzując nowe produkcje i artystów. Wpływa to również pozytywnie na rozwój branży rozrywkowej oraz turystycznej, przyciągając do kraju miłośników muzyki i kina. Dlatego też wsparcie dla tego sektora jest istotne dla zachowania różnorodności i dostępności kulturalnej w naszym kraju.Trendy i przyszłość branży: sprzedaż detaliczna nagrań dźwiękowych i audiowizualnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
Branża sprzedaży detalicznej nagrań dźwiękowych i audiowizualnych w Polsce zmierza w kierunku coraz większej digitalizacji. Wraz z rozwojem technologii internetowych i strumieniowania muzyki oraz filmów, tradycyjne sklepy muzyczne i video stają się coraz rzadsze. Konsumenci coraz częściej korzystają z platform online, takich jak Spotify czy Netflix, by słuchać ulubionej muzyki i oglądać filmy.Jednak nie oznacza to końca wyspecjalizowanych sklepów muzycznych i video. Dla wielu fanów muzyki i filmów, wizyta w takim sklepie to nie tylko zakup, ale także sposób na odkrycie nowych artystów i produkcji. Sklepy te często oferują także wyjątkowe wydania płyt i filmów, które nie są dostępne w wersji cyfrowej.
Przyszłość branży detalicznej nagrań dźwiękowych i audiowizualnych w Polsce zależeć będzie więc od zdolności sklepów do adaptacji do zmian rynkowych. Możliwe, że sklepy te będą musiały poszerzyć swoją ofertę o dodatkowe produkty, takie jak pamiątkowe gadżety związane z ulubionymi zespołami czy filmami. Kluczem do sukcesu będzie także odpowiednie dostosowanie się do potrzeb i preferencji klientów, aby zaoferować im unikatowe doświadczenie zakupowe, które nie zastąpią platformy online.
Komentarze (0)